Engels

Uit onderzoek blijkt dat op jonge leeftijd meertalig opgroeien goed is voor de taalontwikkeling van kinderen. Door al vanaf groep 1 met Engels te beginnen, leggen we daar de beste basis voor.

In alle groepen wordt gewerkt met de methode Holmwoods.

Kids (groep 1-4)

Met Kids leren de leerlingen van groep 1 t/m 4 spelenderwijs de basis van het Engels. Per leerjaar zijn er vijf thematische prentenboeken met bijbehorende handleidingen en flashcards. Ook wordt er gewerkt met spellen, liedjes en audioverhalen op het digibord.

Tweens (groep 5-8)

Tweens is een avontuurlijke methode Engels voor groep 5 t/m 8. Online oefenen de leerlingen de vaardigheden en breiden ze hun taalkennis uit op hun eigen niveau. In hun kleurrijke adventure books maken de leerlingen puzzels, spelen ze spelletjes, schrijven ze dialogen en staat spreek- en gespreksvaardigheid centraal.

Wij zijn een Anglia school

Onze methode

Overal in onze maatschappij komen we Engels tegen en daarom is het belangrijk om de Engelse taal op een natuurlijke en geleidelijke manier te leren. In groep 1 t/m 8 gebruiken we al enkele jaren de methode ‘Take it easy’.

Er is nog meer

Onze school is bovendien een Anglia school. Anglia is een internationaal onderwijsnetwerk die het leren van de Engelse taal stimuleert en scholen hierbij helpt.  Anglia is bedoeld voor zowel leerlingen die goed zijn in Engels en er nóg beter in willen worden, als voor kinderen die Engels moeilijk vinden. Leerlingen uit groep 6 t/m 8 kunnen meedoen op vrijwillige basis.

Werkwijze

Iedereen werkt in eigen tempo en op eigen niveau. Sterk punt van Anglia voor de leerkrachten is dat er precies omschreven wordt welke woorden en vaardigheden beheerst moeten worden voor het examen. Op deze manier leren de leerlingen stap voor stap Engels en kunnen zij jaarlijks een niveau verder komen. Wij streven ernaar onze leerlingen meerdere jaren te laten meedoen, steeds op een hoger niveau.

Examens

Wanneer leerlingen vinden dat ze er klaar voor zijn, schrijven ze zich in voor een examen. Deze zijn heel officieel; overal in de wereld doen Anglia-scholen op dat zelfde moment examen. Er zijn wereldwijd 46 landen waarin Anglia-examens worden afgenomen. De examens bestaan uit vier onderdelen: schrijven, spreken, luisteren en lezen. De examens worden opgestuurd naar een officieel taleninstituut in Engeland en zij geven ook de diploma’s uit: officieel en internationaal erkend! Omdat veel middelbare scholen hier al mee werken hebben deze kinderen dus een voorsprong voor het vak Engels als ze naar de middelbare school gaan.