Leerlingenraad

De leerlingenraad bestaat uit acht leerlingen die alle leerlingen van de school vertegenwoordigen.

De leerlingen uit de raad, afkomstig uit de groepen 5, 6, 7 en 8, zijn democratisch gekozen door hun klasgenoten.

De leerlingenraad vergadert 4x per schooljaar met elkaar.

Waarom een leerlingenraad?

• De leerlingenraad biedt de kinderen van de school de ruimte om hun stem te laten horen. Door de leerlingen over allerlei school onderwerpen mee te laten denken, weten zij dat ze meetellen en horen wij wat voor onze kinderen belangrijk is.

• Met de leerlingenraad willen wij:

• verantwoordelijkheid voor en betrokkenheid op schoolse zaken bevorderen

• stimuleren dat kinderen hun eigen mening uiten

• leren om meningen en/of ideeën van anderen te respecteren

• de kinderen spelenderwijs kennis laten maken met democratische beginselen

• samenwerken en leiding geven in een groep stimuleren

• actief burgerschap bevorderen

De leerlingen van de huidige leerlingenraad stellen zich graag aan u voor:

Groep 5:

Coert:

Ik ben Coert en ik zit in groep 5. En mijn hobby's: zijn fietsen, zwemmen, gamen en scouting. Ik zit in de leerlingenraad omdat: ik goed kan luisteren en goed dingen kan vertellen. De leerlingenraad lijkt mij leuk omdat: ik graag met andere kinderen samenwerk.

Coen:

Hoi allemaal! Ik ben Coen, ik ben 8 jaar en ik zit in groep 5. Mijn hobby's zijn voetballen, buiten spelen, gamen en spelletjes doen.

Ik zit in de leerlingenraad. Het leuke aan de leerlingenraad vind ik het praten met juf Amanda over ontwerpen en leuke dingen voor school. Zo kunnen wij meedenken en meebeslissen

Naomi:

Ik heet Naomi v. Kreuningen ,ik zit in groep 6 en mijn hobby s zijn schaatsen, tekenen en met de LEGO spelen.

Ik zit in de leerlingenraad omdat ik het leuk vond om een presentatie te doen en de leerlingenraad lijkt mij leuk omdat de leerlingen ook wat mogen verzinnen.

Zoë:

Ik ben Zoë Verkaik. Ik zit in groep 6. Ik ben 9 jaar oud. Mijn hobby’s zijn paardrijden en  zwemmen.

Ik zit in de leerlingenraad omdat ik het leuk vind om met de juffen mee te denken. Ook vind ik het leuk om samen te werken met de andere leerlingen in de leerlingenraad.

Marc:

Ik ben Marc kool. Ik ben 10 jaar oud en zit in groep 7.

Als sport doe ik schaatsen en vissen. Ik vind het ook leuk om met mijn brommer en crossfiets te rijden.

Ik zit in de leerlingenraad voor groep 7, omdat de klas mij samen met Maren gekozen heeft.

Het lijkt mij leuk om te vergaderen en leuke dingen te verzinnen voor onze school.

Maren:

Hey ik ben Maren, En ik zit in groep 7.

Iedere maandag ben ik op de manege te vinden en rijd ik paard, ook zwem ik, dit doe ik bij de reddingsbrigade.

Ik zit in de leerlingenraad omdat ik het belangrijk vindt dat kinderen mee mogen praten over de afspraken en regels van de school, want dan wordt de school misschien wel een stukje leuker.

Twan:

Ik ben Twan Compier.

Ik zit in groep 8 mijn hobby's zijn vissen timmeren en crossen.

Ik wil stemmen op creatieve middag en op schooluitjes.

Sophie:

Ik ben Sophie Blankestijn. Ik ben 11 jaar en zit in groep 8.

Mijn hobby's zijn tekenen, dansen, pianospelen en zwemmen.

Ik zit in de leerlingenraad, omdat ik graag wil meedenken over deze school.

Het lijkt mij leuk om samen met kinderen uit de andere klassen ideeën te bedenken om de school leuker en beter te maken.